Ede

VVE Opstartbegeleiding

Pakket: Basis*

Een VvE opzetten vergt veel voorbereiding en denkwerk. Schakelt u JuNova in, dan bent u niet alleen in deskundige handen. Wij nemen u ook veel werk uit handen. En dat scheelt u als ontwikkelaar tijd en moeite. Tijd die u aan andere zaken kunt besteden.

Pakket BASIS *

Welk resultaat kunt u verwachten

JuNova regelt alles rondom de opstartvergadering. Wij zorgen dat er vanuit de eigenaren een oplevercommissie samengesteld wordt. Dat er een mandaat voor de verzekeringen wordt vastgesteld door de eigenaren, zodat het complex per datum oplevering verzekerd is. Wij zien erop toe dat er een bestuur wordt gevormd. Wij zorgen dat de eerste begroting met de daaruit voortvloeiende voorschotbijdragen wordt vastgesteld, zodat deze bijdragen per datum oplevering geïncasseerd kunnen worden. Wij leveren een basis voor het Huishoudelijk Reglement aan om te bespreken en leggen dit voor aan de eigenaren.

Kortom, JuNova regelt en organiseert alles, zodat u hier geen omkijken naar heeft. Dat scheelt u als ontwikkelaar veel tijd en moeite.

Lees hieronder wat pakket Basis* precies inhoudt.

Pakket: Basis *

Voorbereiding – Opstartvergadering VvE – Activering VvE

(Wenselijke startdatum: minimaal 6 maanden voor oplevering)

JuNova is gespecialiseerd in het opstarten van nieuwbouw Verenigingen van Eigenaars en gedeeld eigendom. Wij zijn uw sparringpartner bij de opzet van de VvE-structuur binnen gebiedsontwikkeling. Wij staan voor wonen zonder (beheer)zorgen. Dus, een akte van splitsing die ook praktisch uitvoerbaar is. En heldere informatie voor kopers over de VvE, de kosten en het beheer. JuNova zorgt voor de juiste VvE-basis!

Belangrijke agendapunten tijdens de opstartvergadering zijn:

  • Uitleg wet- en regelgeving van de VvE:
  • Wat is een appartementsrecht?
  • Hoe is de VvE juridisch opgebouwd?
  • Wat is gemeenschappelijk?
  • Hoe werkt een algemene ledenvergadering?
  • Hoe zit het met het nemen van beslissingen, welk stemrecht is er?
  • Hoe zijn de voorschotbijdrage opgebouwd?
  • Wie heeft wat te zeggen binnen een VvE?
  • Oplevering gemeenschappelijke zaken en samenstellen van de oplevercommissie;
  • De verzekeringen van de VvE;
  • Uitleg over de Begroting, een eerste opzet voor het eerste jaar en indien mogelijk het vaststellen ervan;
  • Uitleg over het Huishoudelijk Reglement, een eerste basis opzet en indien mogelijk het vaststellen ervan;
  • Bestuur en commissies samenstellen (oplevercommissie, kascommissie, groencommissie etc.).

 

Na afloop van de opstartvergadering:

  • Notulen met actielijst en besluitenlijst versturen aan alle eigenaren en aan u als ontwikkelaar.
  • Helpen met het uitschrijven van de ontwikkelaar en het inschrijven van de gekozen bestuursleden bij de KvK.
  • De oplevercommissie in contact brengen met de aannemer.
  • Een warme overdacht tussen het bestuur en (indien gekozen) de VvE-beheerder.


Optioneel: Nazorg kopers.

Indien de VvE-leden besluiten de VvE zelf te gaan beheren en er dus geen VvE-beheercontract afgesloten wordt, kan JuNova tot enkele maanden na oplevering in contact blijven met het VvE-bestuur en als sparringpartner/adviseur dienen voor het bestuur. Dit kan uiteraard vastgesteld worden op een maximaal aantal uren.

Optioneel: Nazorg voor u als ontwikkelaar.

Het kan voorkomen dat nog niet alle appartementsrechten verkocht zijn. In dat geval kan JuNova namens u als eerste aanspreekpunt aanblijven. JuNova zal dan namens u contactpersoon zijn voor de VvE-aangelegenheden en indien nodig namens u bij reguliere algemene ledenvergaderingen aanwezig zijn.

Kennismaken?

Vul het formulier in

Voor meer informatie, een vrijblijvende kennismaking of een kosteloze offerte kunt u ook mailen naar: nieuwbouwvve@junova.nl of bel ons op 06–12382048